Det finns ett antal saker som kan påverka mätningen och som Bredbandskollen kan identifiera. Bredbandskollen är dock inte så smart att den kan säga exakt vad som är fel, så du måste prova dig fram själv. Här är en lista över det du ska prova:

  1. Ifall webbläsaren av någon anledning är gammal eller fungerar dåligt så bör du prova en annan. Det finns i alla fall tre helt olika webbläsare du kan prova. Nedan har du en lista.
  2. Uppdatera flashspelare, den senaste versionen hittar du här http://get.adobe.com/se/flashplayer/
  3. Se till att du har installerat de senaste uppdateringarna för ditt operativsystem.
  4. Prova att tillfälligt deaktivera din antiviruslösning och interna brandvägg.
  5. Har du en extern brandvägg/router så kan du tillfälligt prova att koppla dig förbi den.


Här hittar du uppdaterade webbläsare:

- Chrome hittar du här: https://www.google.com/intl/sv/chrome/browser/

- Firefox hittar du här: http://www.mozilla.org/sv-SE/firefox/new/
- Safari (Endast Mac) finns redan installerat.
- Internet Explorer (Endast Windows) finns redan installerat.

Ifall du har problem trots dessa åtgärder så hör av dig till oss så får du mer hjälp.